fredag 14. juni 2013

Paibunn til desserter 2

Jeg prøvde ut en annen paibunn for noen dager siden også, og den var langt søtere enn den andre, og minnet meg litt om kake istedet for pai. oppskriften fant jeg på denne siden (med masse steg for steg-bilder) og jeg gjorde som følger:

125 gr smør
140 gr sukker
1 egg
2 ss vann
1,5 ts bakepulver
240 gr hvetemel

Del smøret opp i terninger og ha det i en bakebolle med de andre ingrediensene. la kjøkkenmaskina jobbe med deigen til den er klissete før man dekker den med plast og setter den i kjøleskapet en stund. (sjekk linken for bilde av hvordan den skal se ut om du er usikker)

Klem deigen ut i en paiform, ha på ønsket fyll og stek på 175 grader i 30-60 minutter- alt etter ovn, type fyll og ønsket bruning. I min ovn holdt det med ca 35 minutter

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar